17 Ocak 2014 Cuma

DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Malzemeler;

* 8 yumurta
* 225 gr şeker
* 80 ml su
* 50 gr kakao
* 1 çay kaşığı vanilya 
* 170 gr un 

Keki Islatmak İçin Şerbet;
*  1 bardak su
*  1 bardak şeker 
*  1 çay kaşığı vanilya özütü

Kreması İçin;
* 250 gr sütlü kuvertür
* 500 gr süt kreması
* 250 gr bitter kuvertür 

İç Mazemesi;
Muz, çilek, kivi, şeftali, böğürtlen yada parça çikolata 

Hazırlanışı;
Öncelikle fırınımızı 160 derecede ısıtmaya alıyoruz.  İlk önce 8 yumurtanın sarısıyla akını ayrı kaplarda ayırıyoruz. Toz şekerin yarısını yumurta sarısının üzerine diğer yarısınıda yumurta aklarının üzerine döküyoruz.  Ve yumurta aklarıyla şekeri iyice çırpıyoruz kar beyazı bir kıvam alıncaya kadar. Diğer tarafda yumurta sarısı ile şekeri vanilyayıda ekliyerek çırpıyoruz, suyu ekliyoruz tekrar çırpıyoruz. Unu ve kakaoyu eliyoruz, yumurta sarılarının olduğu kapa ekliyoruz, ardından diğer yumurta akının olduğu mazemeyide ekliyoruz alttan üste karışdırıyoruz. Kelepçeli pandispanya kalıbına döküyoruz. Ve 3 kere tezgaha tepsiyi vuruyoruz, 160 derece ısıttığımız fırında 40 dakika pişiriyoruz. Sünger kekimizi ıslatmak için şeker, su ve vanilya özütünü ocakda kaynamaya bırakıyoruz kendi kendine kaynayıp kıvamını alıncaya kadar. Süt kremasını ocağa alıyoruz asla kaynatmıyoruz doğranmış kuvertürlerimizin üstüne döküyoruz iyice karışdırıyoruz. Bu arada şerbetimizde olduysa ocakdan alıp soğumaya bırakıyoruz. Krema kıvamını alan ganajımızı kenara alıyoruz. Fırından çıkardığımız keki  soğumaya bırakıyoruz.  Soğuyan kekimizi dikkatli şekilde kalıpdan çıkarıp, pasta kesme ipiyle yada bıçakla üçe bölüyoruz. Kekimizin alt tabanını pasta tabağına koyarak fırça yardımıyla şerbetle ıslatıyoruz. Üstüne ganajımızı sıkma torbasına alıp kenardan ortaya doğru sıkarak yayıyoruz, üzerine çilek, muz yada çikolata parçacıkları koyup diğer kek katmanını koyuyoruz onuda ıslatıp kremasını sürüp meyvelerini ekliyoruz son katının bu kez üst kısmını değil alt kısmını ıslatıp kapatıyoruz. Üst kısmını bu kez ince krema katmanı sürüyoruz ve kenarlarınıda kremayla kapatıyoruz. Buzdolabına alıyoruz. Ve şimdi şeker hamurumuzu temiz tezgahın üzerine alıyoruz,  ince bir şekilde merdaneyle açıyoruz dolapdan çıkardığımız pastamızın üstünü kaplıyoruz, kalan kısımları kesme bıçağıyla kesiyoruz. Ve üstünü dilediğimiz şekilde süslüyoruz. 

MAKARON

Malzemeler;

* 75 gr yumurta akı
* 30 gr toz şeker
* 10 gr kakao 
* 75 gr toz badem
* 150 gr pudra şekeri
* 1 çimdik tuz

Kreması İçin;
 * 200 ml süt kreması
 200 gr bitter kuvertür


Hazırlanışı;
Süt kremasını ocağa alıyoruz, asla kaynatmadan ısıtıyoruz. Bitter kuvertürlerin üzerine ısıttığımız kremayı ekliyoruz karışdırıyoruz. Muhallebi kıvamını alıncada kadar elimizle çırpıyoruz. Oda ısısında soğumaya bırakıyoruz. Mutfak tartımızı alıyoruz ve 75 gr yumurta akını bir karışdırma kabına alıyoruz, toz şeker ile mikserde 10 dk çırpıcaz. Pudra şekerini, kakaoyu, toz bademi ve tuzu mutfak robotunda yarım yarım çekiyoruz, sonra eliyoruz. Fırını 160 derecede ısıtmaya bırakıyoruz. Ve yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz ki şeker içinde eriyip kıvamını alıncaya kadar. Sonra içine yavaş yavaş kuruları ekliyoruz yavaşca karışdırıyoruz bir hamur spatulası ile. Makaron hamurunu düz duyusu olan bir sıkma torbasına alıyoruz, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye ceviz büyüklüğünde yada dilediğiniz bir boyutta sıkıyoruz. Bütün tepsiye makaronu sıkdıkdan sonra 3 kere tepsiyi tezgaha vuruyoruz ki boşluklar kapansın üstü düzleşsin diye. Sonra 160 derecede ısıttığımız fırına alıyoruz 12-13 dk boyunca pişiriyoruz.  Diğer tepsiyi fırına veriyoruz, aldığımız tepsiiyi soğumaya bırakıyoruz. Makaronları eşleşdiriyoruz hazırladığımız kremayı ortalarına sürüp kapatıyoruz. Ve servise hazıryoruz... 

CUPCAKE

Malzemeler;
*  225 gr tereyağı
*  400 gr toz şeker (2 kap)
*  275 gr un
*  1 yemek kaşığı kabartma tozu
*  1 çimdik tuz
*  4 yumurta 
*  1 çay kaşığı vanilya
*  1 su bardağı süt

Kreması İçin; 
* 400 ml süt kreması
* 400 gr beyaz kuvertür 

Süsleme İçin;
* Şeker hamuru

Hazırlanışı;
Tereyağımızı ocakda eritiyoruz asla kaynatmıyoruz. Yumurtaları tek tek kırıyoruz el mikseri ile biraz kabartıyoruz, şekeri ekliyoruz eriyinceye kadar çırpıyoruz. Vanilyayı ilave ediyoruz, sütümüzüde ekliyoruz çırpıyoruz. Diğer bir kapta unu, kabartma tozu ve tumuzu eleyerek karışdırıyoruz.  Kuruların içine yavaş yavaş tereyağımızı ekliyoruz karışdırıyoruz bu arada fırını 160 dereceye alıyoruz. Ve sıvılarıda yavaş yavaş döküyoruz iyice karışdırıyoruz akışkan bir hal alıncaya kadar.. Cupcake kalıplarını tepsimize alıyoruz,  eşit miktarda dolduruyoruz. 160 derecede  20 dk pişiriyoruz.  Süt kremasını ocağa alıyoruz ısıtıyoruz asla kaynatmıyoruz alıyoruz, beyaz kuvertürümüzün üstüne ekliyoruz iyice karışdırıyoruz muhallebi kıvamını alıyoruz. Sonra dolaba koyuyoruz.  Fırından çıkardığımız cupcakeleri oda ısısında 10 dk soğumaya bırakıyoruz. Dolapda beklettiğimiz kremamızı krema torbasına alıp cupcakelerimizin üstüne şekil veriyoruz. Dilediğiniz şekilde şeker hamuruylada şekiller verebilirsiniz. ..

ŞEKER KURABİYE

Malzemeler;

* 250 gr katı yağ 
* 240 gr pudra şekeri (2 kap)
* 2 yumurta
* 1 tatlı kaşığı vanilya 
* 330 gr un ( 3 kapdan biraz fazla )
* 1 çay kaşığı karbonat

Süsleme İçin;
Şeker hamuru

Hazırlanışı;
Malzemelerin hepsi oda ısısında olmalı. Yağı ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Hemen peşinden yavaş yavaş pudra şekerini ekliyoruz. Vanilyayı ekliyoruz, yağ ve şeker toparlanmaya başlayınca yumurtalarımızı tek tek kırıyoruz. Unu ve karbonatı eleyerek yavaş yavaş ekliyoruz. Fazla sıkmadan hamuru yavaş yavaş yoğuruyoruz. Yoğurduğumuz hamuru streç filme alıp yarım saat buz dolabında bekletiyoruz.  Dolapdan hamuru alıyoruz ve fırını 160 dereceye açıyoruz. Hamuru tezgahda unla orta karar da ince bir hamur açıyoruz ve kurabiye kalıplarıyla keserek fırın tepsisine düzüyoruz. 160 derecede 10-13 dk fazla pembeleşmeden alıyoruz. Aldığımız kurabiyeleri tepsiden çıkarıyoruz soğumaya bırakıyoruz. Şeker hamurunu temiz bir tezgahda yapışmaması için nişasta ile açıyoruz, kurabiye kalıplarıyla keserek  bal yardımıyla soğumuş olan kurabiyelere yapışdırıyoruz. ( Şeker hamurunu diğer şeker hamuruna yapışdırmak istersek su yardımıyla yapışdırıyoruz) :)

TARÇINLI KURABİYE

Malzemeler

*  Yarım su bardağından biraz fazla pudra şekeri
*  (250 gr) 1 paket margarin
*  2,5 su bardağından biraz fazla un
*  1 paket vanilya
*  1 tatlı kaşığı tarçın 

Üzeri İçin ;
*  Pudra şekeri
*  Tarçın 

Hazırlanışı ;
Oda sıcaklığında yumuşamış olan margarine ile pudra şekeri, un ve vanilya eklenerek yoğrulur. Ele yapışmayacak kıvam alan hamura ( gerekirse bir iki kaşık daha un kullanabilirsiniz.) 1 tatlı kaşığı tarçın eklenerek tekrar yoğrulur ve şekillendirilir. Ben ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlak şekil verip üzerine hafif bastırdım. Siz dilediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz. 160 derece fırında yaklaşık 20dk pişirilir. Hafif pembeleşmesi yeterli oluyor. Fırından aldıktan sonra üzerine pudra şekeri ve tarçın karışımı serpilir. Afiyet olsun