17 Ocak 2014 Cuma

DOĞUM GÜNÜ PASTASI

Malzemeler;

* 8 yumurta
* 225 gr şeker
* 80 ml su
* 50 gr kakao
* 1 çay kaşığı vanilya 
* 170 gr un 

Keki Islatmak İçin Şerbet;
*  1 bardak su
*  1 bardak şeker 
*  1 çay kaşığı vanilya özütü

Kreması İçin;
* 250 gr sütlü kuvertür
* 500 gr süt kreması
* 250 gr bitter kuvertür 

İç Mazemesi;
Muz, çilek, kivi, şeftali, böğürtlen yada parça çikolata 

Hazırlanışı;
Öncelikle fırınımızı 160 derecede ısıtmaya alıyoruz.  İlk önce 8 yumurtanın sarısıyla akını ayrı kaplarda ayırıyoruz. Toz şekerin yarısını yumurta sarısının üzerine diğer yarısınıda yumurta aklarının üzerine döküyoruz.  Ve yumurta aklarıyla şekeri iyice çırpıyoruz kar beyazı bir kıvam alıncaya kadar. Diğer tarafda yumurta sarısı ile şekeri vanilyayıda ekliyerek çırpıyoruz, suyu ekliyoruz tekrar çırpıyoruz. Unu ve kakaoyu eliyoruz, yumurta sarılarının olduğu kapa ekliyoruz, ardından diğer yumurta akının olduğu mazemeyide ekliyoruz alttan üste karışdırıyoruz. Kelepçeli pandispanya kalıbına döküyoruz. Ve 3 kere tezgaha tepsiyi vuruyoruz, 160 derece ısıttığımız fırında 40 dakika pişiriyoruz. Sünger kekimizi ıslatmak için şeker, su ve vanilya özütünü ocakda kaynamaya bırakıyoruz kendi kendine kaynayıp kıvamını alıncaya kadar. Süt kremasını ocağa alıyoruz asla kaynatmıyoruz doğranmış kuvertürlerimizin üstüne döküyoruz iyice karışdırıyoruz. Bu arada şerbetimizde olduysa ocakdan alıp soğumaya bırakıyoruz. Krema kıvamını alan ganajımızı kenara alıyoruz. Fırından çıkardığımız keki  soğumaya bırakıyoruz.  Soğuyan kekimizi dikkatli şekilde kalıpdan çıkarıp, pasta kesme ipiyle yada bıçakla üçe bölüyoruz. Kekimizin alt tabanını pasta tabağına koyarak fırça yardımıyla şerbetle ıslatıyoruz. Üstüne ganajımızı sıkma torbasına alıp kenardan ortaya doğru sıkarak yayıyoruz, üzerine çilek, muz yada çikolata parçacıkları koyup diğer kek katmanını koyuyoruz onuda ıslatıp kremasını sürüp meyvelerini ekliyoruz son katının bu kez üst kısmını değil alt kısmını ıslatıp kapatıyoruz. Üst kısmını bu kez ince krema katmanı sürüyoruz ve kenarlarınıda kremayla kapatıyoruz. Buzdolabına alıyoruz. Ve şimdi şeker hamurumuzu temiz tezgahın üzerine alıyoruz,  ince bir şekilde merdaneyle açıyoruz dolapdan çıkardığımız pastamızın üstünü kaplıyoruz, kalan kısımları kesme bıçağıyla kesiyoruz. Ve üstünü dilediğimiz şekilde süslüyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder