Malzemeler;
* 75 gr yumurta akı
* 30 gr toz şeker
* 10 gr kakao
* 75 gr toz badem
* 150 gr pudra şekeri
* 1 çimdik tuz
Kreması İçin;
* 200 ml süt kreması
* 200 gr bitter kuvertür
Hazırlanışı;
Süt kremasını ocağa alıyoruz, asla kaynatmadan ısıtıyoruz. Bitter kuvertürlerin üzerine ısıttığımız kremayı ekliyoruz karışdırıyoruz. Muhallebi kıvamını alıncada kadar elimizle çırpıyoruz. Oda ısısında soğumaya bırakıyoruz. Mutfak tartımızı alıyoruz ve 75 gr yumurta akını bir karışdırma kabına alıyoruz, toz şeker ile mikserde 10 dk çırpıcaz. Pudra şekerini, kakaoyu, toz bademi ve tuzu mutfak robotunda yarım yarım çekiyoruz, sonra eliyoruz. Fırını 160 derecede ısıtmaya bırakıyoruz. Ve yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz ki şeker içinde eriyip kıvamını alıncaya kadar. Sonra içine yavaş yavaş kuruları ekliyoruz yavaşca karışdırıyoruz bir hamur spatulası ile. Makaron hamurunu düz duyusu olan bir sıkma torbasına alıyoruz, yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye ceviz büyüklüğünde yada dilediğiniz bir boyutta sıkıyoruz. Bütün tepsiye makaronu sıkdıkdan sonra 3 kere tepsiyi tezgaha vuruyoruz ki boşluklar kapansın üstü düzleşsin diye. Sonra 160 derecede ısıttığımız fırına alıyoruz 12-13 dk boyunca pişiriyoruz. Diğer tepsiyi fırına veriyoruz, aldığımız tepsiiyi soğumaya bırakıyoruz. Makaronları eşleşdiriyoruz hazırladığımız kremayı ortalarına sürüp kapatıyoruz. Ve servise hazıryoruz...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder